Om att vilja tusen saker men inte hinna allt.

Gått runt den senaste tiden med konstant ont i magen. Det river och sliter. Gör ont. Och jag vet varför för det blir exakt så här i perioder när jag har alldeles för mycket att göra och alldeles för lite tid. Jag stressar sönder mig.

Och i helgen var jag ledig. Två dagar utan minsta lilla planerade sak. La telefonen åt sidan och svarade i min egen takt. Städade, tränade, pysslade, åt god mat och pussades. Somnade alldeles för tidigt för att vara helg men vaknade ändå sent. Och vet ni? Kroppen är utvilad. Jag är utvilad. Och det är så himla skönt.

Nu jobbar jag järnet denna vecka och på söndag åker vi på ikea! Har redan skrivit en inköpslista medan mannen i huset tycker att vi ska handla...spontant. Oavsett vad som hamnar i kundvagnen till sist så ska det bli väldigt mysigt med en liten utflykt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0