Om müsli.

Har haft sjukstuga med mig själv hittills denna vecka. Skittrist. Men idag är jag piggare så då snodde jag ihop lite müsli! Supergott att ha på yoghurten, kvargen eller vad du gillar.

Du behöver:
Havregryn(jag använder de från Semper som är glutenfria)
Honung
Solroskärnor
Pumpakärnor
Hasselnötter
Cashewnötter
Torkade äpplen(recept kommer)
Russin
Kardemumma

Mängd vet jag inte riktigt, kör på som du känner! Jag har i alla fall mest havregryn.

Så här gör du:
Blanda havregrynen med honung. Rör ihop så det blir som en halvtorr smet eller vad man ska säga. Strö ner kardemumma. Strö ut på en plåt och sätt in i ugnen på ca 100grader. Låt stå inne ca 15min. Ta ut plåten.

Jag gör detta för att jag vill att blandningen ska bli till lite större "bitar" men vill du så kan du dra in alt samtidigt. Dock tar nötterna kortare tid än havregrynen.

Medan havregrynen är inne kan du förbereda och hacka både hassel- och cashewnötterna i ganska grova bitar. Blanda ihop detta med solros- och pumpakärnorna. När du tagit ut plåten ur ugnen häller du över blandningen på havregrynen och ställer sedan in plåten i ugnen igen.

Låt stå i ugnen tills havregrynen fått en fin färg. Häll sedan över allt i en bunke och blanda ner övriga ingredienser.
Klart!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0