Om chiapudding.

Det är hypat, modernt och syns nästan överallt. Chiafröet. Så igårkväll rörde jag ihop en chiapudding och ställde i kylen över natten. Det ser kanske inte jätteaptitligt ut, men jag tänkte att jag skulle ge det en chans.
Här kommer recept!

Du behöver:
2dl mandel- cahsew- eller hasselnötsmjölk. (Antar att vanlig mjölk också fungerar?)
2msk chiafrön
Vaniljsocker
Ev. kardemumma

Så här gör du:
Blanda alla ingredienser i en skål. Jag tog ungefär en nypa vaniljsocker och kanske lika mycket kardemumma, men det känner du själv hur mycket du vill ha av varje. Låt blandningen stå ca. 15min. Rör om igen och häll sedan upp i burk/skål. Låt stå kallt över natten.

 
Och vad tyckte jag nu då? Jag ska vara ärlig och säga att jag är tveksam till konsistensen. Men om man äter det tillsammans med frukt och försöker tänka bort hur fröet känns i munnen så är det en frukost jag rekommenderar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0