Om ett middagstips.

Då kör vi ett till middagstips! Det blir en gryta.

Du behöver:
Grytbitar(jag hade älgkött från kalv)
1/2 liter buljong
Svamp
Lök
Morötter
Paprika
Körsbärstomater
Kryddor

Så här gör du:
Bryn på bitarna i en klick smör(i en stekpanna), salta och peppra. Lägg över bitarna i en stekgryta. Skär morötterna, svampen och löken i mindre bitar och stek på dem en stund i samma panna som du stekte köttet i. När det är klart lägger du över de bitarna i samma gryta som köttet ligger i. Häll på buljongen i grytan och låt detta puttra ca 50min. Medan det puttrar på smakar du av. Jag drog på lite paprikapulver och lite annat smått och gott som fanns i kryddskåpet. 

När det är en stund kvar innan du anser att det är klart häller du i paprikan och tomaterna. Salta och peppra lite mer. Koka ris eller fixa annat tillbehör. Ät och njut!

(Det kan eventuellt vara najs med en skvätt soja i, men jag hade ingen hemma!)

(halvkass iPhonebild med det får duga)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0