PASTA MED KANTARELLER

Hej!

Idag var jag sugen på kantareller så då blev det kantareller till middag. Tillsammans med pasta och lite annat.

Du behöver:
Ett gäng kantareller
Pasta(jag valde tagliatelle)
Grädde
Grönsaksbuljong
Timjan
Basilika
Svartpeppar

Så här gör du:
Koka upp lika delar vatten och grädde i en kastrull(jag tog 3,5dl grädde och 5dl vatten, fungerade också). Smula ner en tärning grönsaksbuljong och låt detta puttra ihop minst 20min under omrörning. 

När det är kanske 15-10min kvar sätter du igång pastavattnet i en ny kastrull och saltar det. I med pastan och låt koka. 

Ta fram en stekpanna. När det är ca. 5min kvar av det som kokas i de två kastrullerna lägger du ner en klick smör i stekpannan och drar igång plattan. Klipp ner timjan + basilika i pannan och låt fräsa. Ner med kantarellerna, peppra.

Häll av vattnet från pastan. Rör ihop allt. Ät och njut.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0