Om att torka äpplen.

I helgen provade jag att torka äpplen för första gången! Inget svårt projekt egentligen men tar lite tid. Perfekt att ha i müslin, på gröten eller som snacks. Slår dock inte riktiga chips...

Du behöver:
Äpplen
Kanel och/eller kardemumma

Så här gör du
Sätt ugnen på 75grader. Skala äpplena och kärna ur dem. Skär i tunna skivor och lägg på plåt med bakplåtspapper, se till så att äppelbitarna inte ligger ovanpå varandra. Strö över kanel eller kardemumma om du vill, jag tyckte det blev godast med kanel! Ställ in i ugnen. Lägg en grytlapp eller kökshandduk mellan luckan och själva ugnen så att den står lite på glänt hela tiden. Detta släpper ut fukten så bitarna torkar ordendligt. Det tar lite tid för skivorna att torka, ca fem timmar, men det är det värt! 

Klart!

 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se

2014-10-20 @ 15:45:48
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0